Sport jest
dobry
dla wszystkich

Wapń, wapń, wapń

Wapń, wapń, wapńWapń jest głównym składnikiem naszego kośćca, zębów oraz istotnym składnikiem mineralnym mięśni. Nasz organizm potrzebuje codziennie około jednego grama wapnia. W przypadku dzieci, kobiet w ciąży oraz osób starszych potrzeba go jeszcze więcej. Niestety, w większości przypadków nasza dieta nie dostarcza do organizmu tyle wapnia, ile go potrzeba. Po prostu spożywamy za mało produktów bogatych w wapń, a także zbyt krótko przebywamy na słońcu. Skutki takiego zachowania są katastrofalne. W przypadku dzieci może to przyczyniać się do wad postawy, a także podatności na różnego typu urazy kostne. W przypadku osób dorosłych może to doprowadzić do osteoporozy. Nie zapomnijmy też o problemach z zębami. Na ten szczegół powinny zwrócić szczególnie kobiety w ciąży. Zapotrzebowanie na wapń jest wtedy zwiększone, bo budowany jest także kościec dziecka. Niezbędna jest więc odpowiednia dieta, bogata w produkty z dużą zawartością wapnia. Z drugiej strony wapnia nie może być zbyt dużo, bo to prowadzi do zwapnienia tkanek miękkich. Umiar więc obowiązuje we wszystkim.