Wapń, wapń, wapń

10592148_560143107423843_828666121_nWapń jest głównym składnikiem naszego kośćca, zębów oraz istotnym składnikiem mineralnym mięśni. Nasz organizm potrzebuje codziennie około jednego grama wapnia. W przypadku dzieci, kobiet w ciąży oraz osób starszych potrzeba go jeszcze więcej. Niestety, w większości przypadków nasza dieta nie dostarcza do organizmu tyle wapnia, ile go potrzeba. Po prostu spożywamy za mało produktów bogatych w wapń, a także zbyt krótko przebywamy na słońcu. Skutki takiego zachowania są katastrofalne. W przypadku dzieci może to przyczyniać się do wad postawy, a także podatności na różnego typu urazy kostne. W przypadku osób dorosłych może to doprowadzić do osteoporozy. Nie zapomnijmy też o problemach z zębami. Na ten szczegół powinny zwrócić szczególnie kobiety w ciąży. Zapotrzebowanie na wapń jest wtedy zwiększone, bo budowany jest także kościec dziecka. Niezbędna jest więc odpowiednia dieta, bogata w produkty z dużą zawartością wapnia. Z drugiej strony wapnia nie może być zbyt dużo, bo to prowadzi do zwapnienia tkanek miękkich. Umiar więc obowiązuje we wszystkim.

Opublikowano siłownia | Otagowano , , , , , , | Skomentuj

Woda i zdrowe napoje

10592274_560143160757171_1159722750_nWoda i zdrowe napoje to podstawa do tego aby dobrze nawodnić organizm. Jest to o tyle ważne że człowiek składa się z wody w prawie osiemdziesięciu procentach. To musi być woda czysta, zbadana, najlepiej mineralna. Tylko taka ma składniki potrzebne do prawidłowego funkcjonowania narządów i organów. Wody są na rynku gazowane i niegazowane ale te markowe mają wyższą wartość. Posiadają magnez, fluor, chlor, potas, wapń, i wiele innych składników mikroelementów które są wysoce wartościowe. Ich liczba się różni od siebie dlatego warto czytać naklejki na butelce. Oprócz wody warto także wypijać soki, napoje ale najlepiej naturalne i bez cukru. Jeśli ktoś ma możliwość to powinien je robić sam lub też kupować prosto od sadowników. Taki sok jest tylko z owoców z odrobiną naturalnych dodatków. Mogą to być soki owocowe, warzywne lub mieszane. Wystarczy kilka szklanek codziennie takiego soku i jest o wiele więcej energii na cały dzień. Soki i napoje nie są drogie a można nauczyć się zupełnie innego nawyku.

Opublikowano siłownia | Otagowano , , , , , , | Skomentuj

Dlaczego kulturyści stosują odżywki?

10592022_560143157423838_722763178_nStosowanie odżywek przez kulturystów jest standardem. W zasadzie nie znajdziemy prawdziwego kulturysta, który nie stosowałby odżywek wspomagających ćwiczenia.
Kulturyści stosują odżywki węglowodanowe, białkowe oraz boostery. Odżywki białkowe stosowane są ze względu na dużą zawartość białka, czyli budulca mięśni.
Kolejna rzecz to węglowodany wspomagające organizm podczas ćwiczeń. Odżywki węglowodanowe dodają energii do ćwiczeń, a dodatkowo zawierają składniki wspomagające regenerację mięśni.
Warto również wspomnieć o boosterach. Takie napoje energetyzujące zawierają różne składniki, które mają dodać energii i zregenerować organizm po skończonym treningu. Dzięki temu następnego dnia trening przebiega w taki sam sposób, a organizm nie jest tak bardzo zmęczony. Niestety bardzo często takie odżywki zawierają również hormony.
Warto również pamiętać, że stosowanie odżywek powinno być kontrolowane przez trenera i lekarza, gdyż nie każdy powinien stosować takie specyfiki, które mogą wpływać na funkcjonowanie organów.

Opublikowano masa | Otagowano , , , , , , | Skomentuj

Co kryje się w główce kapusty

10590003_560143120757175_1437243842_nWłoska, biała, brukselka, czerwona, pekińska ? tyle gatunków kapusty uprawianych jest w Polsce. Wszystkie są nie tylko smaczne, ale przede wszystkim zdrowe. W główkach kapusty zawarta jest witamina C. Witamina C wpływa na stan naczyń krwionośnych i poprawia odporność organizmu. Najwięcej witaminy C znajduje się w malutkich główkach brukselki. Kiście kapusty dostarczają także beta-karotenu, większości witamin należących do grupy B, witaminy , która odpowiada za proces krzepliwości krwi. Kapusta jest prawdziwym wyjątkiem wśród innych roślin ? jest źródłem witaminy E. Wśród cennych składników, których dostarcza kapusta znajdują się także składniki mineralne. Liście kapusty są źródłem wapnia, fosforu, manganu, żelaza, potasu i siarki. Dostarcza więc składników, które korzystnie wpływają zarówno na nasze zdrowie, jak i urodę (to ostatnie dzięki obecności siarki, która wpływa na stan paznokci, włosów i cery). Jedząc kapustę dostarczamy sobie błonnika. Z liści kapusty możemy robić okłady przeciwbólowe.

Opublikowano siłownia | Otagowano , , , , , , | Skomentuj

Jak uniknąć zaparć

10588706_560143130757174_612217501_nSą na tym świecie takie problemy zdrowotne, o których nie za bardzo chce nam się mówić. Nie jest to nic dziwnego, bo przecież któż z nas chciałby się chwalić tym, że często ma biegunki albo też zaparcia? Właśnie, zaparcia! Problem ten jest naprawdę powszechny, chociaż tak naprawdę nikt nie mówi o tym głośno. A obojętnie czy o tym mówimy czy nie, musimy sobie z takimi zaparciami w jakiś sposób poradzić. Co więc zrobić, aby się pozbyć tego wstydliwego problemu. Przede wszystkim, zmianie musi ulec nasza codzienna dieta. Musimy unikać spożywania ciężkostrawnych potraw, a także niektórych warzyw, takich jak chociażby fasola i kalafior. Poza tym, warto pamiętać, że powinniśmy spożywać suszone śliwki, figi i wszelkie owoce daktylowe, bowiem to właśnie one wspomagają pracę jelit, a to właśnie o jelita tutaj chodzi. Poza tym, bardzo dobrym pomysłem jest picie przed posiłkiem szklanki gorącej wody albo naparu z mniszka lekarskiego. Co poza tym? Płyny, otóż to. Picie przynajmniej dwóch litrów wody pomoże naszym jelitom. Trzeba jednak zapomnieć o napojach gazowanych, ponieważ gaz pęcznieje w brzuchu i także stąd biorą się zaparcia. Nie bez znaczenia będzie także wysiłek fizycy, w myśl bardzo, ale to bardzo prostej zasady: jeśli ruszają się nogi to jelita oczywiście też. I tego powinniśmy się właśnie trzymać.

Opublikowano siłownia | Otagowano , , , , , , | Skomentuj

Cytryna

10578468_560143080757179_531767087_nCytruna, czyli egzotyczny owoc, który u nas gości już od dawna, to istna bomba witaminowa. Cytryna to najpopularniejszy naturalny środek leczniczy używany w domu. Zawiera w swoim składzie olejki, limonen, kumaryny, bioflawonoidy, witaminy A, B1, B2, B3, B6, a także duże ilości witaminy C. Wśród składników mineralnych zawartych w tych owocach wyróżnić można sód, magnez, wapń, fosfor, żelazo i jod. Cytryny zawierają także witaminę P, czyli rutynę, której zadaniem jest ochrona witaminy C przed procesem utleniania a tym samym przyczynia się do zapobiegania objawom szkorbutu. Jej głównym źródłem jest skórka owoców, dlatego nie należy jej wyrzucać, ale po sparzeniu – wykorzystać.
Dzięki wysokiej zawartości witaminy C, cytryny pomagają wzmacniać odporność organizmu na liczne infekcje. Z tego względu są one skutecznym środkiem pozwalającym zwalczać przeziębienia i grypę. Dodatkowo chronią organizm przed wirusami i sprzyjają procesowi gojenia się ran. Z kolei w przypadku niedoborów witaminy C może wystąpić osłabienie organizmu, bóle głowy, bladość skóry.

Opublikowano masa | Otagowano , , , , , , , | Skomentuj

Szpinak

10543873_560143077423846_1916841173_nO tym, że warto jeść szpinak, nie trzeba przekonywać nikogo. Osoby, które prowadzą zdrowy tryb życia potrafią docenić właściwości zdrowotne tej niepozornej rośliny. Warto zwrócić uwagę, że szpinak znali już średniowieczni Arabowie, którzy przywieźli go z jednej ze swoich wypraw do Presji. Do Europy trafił wiele lat później, a do wzrostu jego popularności w znacznym stopniu przyczyniły się pielęgniarki. Stosowały napary sporządzone z liści szpinaku i podawały go osobom osłabionym. Dzięki piciu tego napoju, chorzy bardzo szybko wracali do sił. Dzięki badaniom naukowców ze Stanów Zjednoczonych, dobroczynne działanie szpinaku zostało potwierdzone naukowo.
Udowodniono, że szpinak należy do grupy produktów bogatych w żelazo i z tego powodu powinny go spożywać osoby cierpiące z powodu anemii. Roślina ta stanowi także dobre źródło wapnia minerału będącego jednym z podstawowych budulców kości. Szpinak stanowi nieocenione źródło licznych witamin. W jego liściach znajdujemy witaminy C, E, K, B1, B2, a ponad to zawiera cenne dla zdrowia pierwiastki jod i mangan, stanowi także źródło karotenu.

Opublikowano siłownia | Otagowano , , , , , , , , , | Skomentuj